Hyppää pääsisältöön

Blender .fbx tiedoston tuonti Unityyn

Kun tuot blenderistä .fbx tiedoston unityyn niin mittasuhteet eivät ole kohdillaan?
 
Se johtuu siitä että unity käyttää maya3D ohjelman mittasuhteita .fbx tiedostoissa.
 
 
Blenderistä ulos tuotujen .fbx tiedostojen koko ongelman ratkaisu:
 
Ero blenderin ja mayan välillä on että yksi blender unit on defaulttina 1m ja yksi maya unit on 1cm, joten kun tuot blenderistä esimerkiksi 1x1x1m kuution niin se näkyy unityssä 1x1x1cm koska unity käyttää default asetuksena fbx tiedostoille senttimetrejä niinkuin maya
 
Asia on helposti korjattavissa fbx tiedoston tuonti asetuksista (import settings) vaihdat vain model välilehdessä Scale factor kohdan arvosta 0.01 arvoon 1 niin unity tuo blender tiedostot oikeissa mitoissa.
 
Ohjelmien valmisasetetut mittasuhteet:
1 blender unit = 1m
1 maya unit = 1cm
1 unity unit = 1m (mutta .fbx tiedostot on asetettu defaulttina 1cm)

Blenderimportunity