KÄVIJÄSEURANNALLA TIETOA SIVUKÄVIJÖISTÄ
Yrityksen verkkosivujen toimimiseksi on tärkeää selvittää mitä kautta sivuillakävijät tiensä sivuille löytävät, jotta voidaan panostaa hyväksi havaittuihin keinoihin ja kehittää sivua asiakkaiden kiinnostuksen mukaan. Saaduista tiedoista selviää onko sivujen sisällössä kohderyhmän mielestä puutteita tai ovatko sivut huonosti löydettävissä.
Löydettävyys ratkaisee
Löydettävyydellä tarkoitetaan sivujen tavoitettavuutta eli onko sivuston nimi helppo muistaa ja onko se mahdollisesti mainoksen tai linkin muodossa muilla sivuilla käyttäjien nähtävissä. Jos kävijät eivät tiedä varmasti mitä yritystä he hakevat, mutta tietävät ainakin toimialan ja hakualueen, on yrityksen edun mukaista sijoittua korkealle hakukoneiden hakutuloksissa. Sosiaalisen median, kuten blogien ja yhteisöjen, kautta saapuvat käyttäjät kertovat kokemuksistaan yhteisöpalveluissa, joten onnistuneen vierailukokemuksen luominen on erittäin tärkeää.
Sisältö
Sivujen sisällön on oltava ajan tasalla ja käyttäjien tarpeet täyttävät, jotta sivuilla käydään myös ensimmäisen vierailun jälkeen. Sisältö vaikuttaa myös kotisivujen löydettävyyteen.