Blender tekstuurien sijainnin korjaaminen ja niiden pakkaaminen .blend tiedostoon
Näkyvätkö blender projektin objektien UV tekstuurit pinkkeinä?
Se johtuu siitä että olet todennäköisesti vaihtanut tekstuuri kuvien/.blend tiedoston sijaintia.
Asia on korjattavissa niinkin helposti että menet "UV editing" näkymässä valitun tekstuurin kohdalle, painat Image>Replace image, ja valitset tekstuurin uuden sijainnin.
Mutta sehän ei todellakaan ole mukava juttu tehdä samaa hommaa joka kerta kun siirrät tiedostoa ja sinun täytyy myös siirtää tekstuuri kuvat .blend tiedoston mukana.
Siihenkin on kätevämpi ratkaisu!
Menet vain: File>External Data>Pack All Into .blend
Kyseinen toiminto pakkaa kaiken ulkoisen datan (esim. tekstuurit) mukaan .blend tiedostoon ja niin sinulla on vain yksi tiedosto, joka sisältää kaikki ulkoiset tiedostot itsessään!